Mit jelent fiatalon vállalkozni?


rawpixel-561415-unsplash_2.jpgNagyon jól hangzik, hogy valaki fiatalon vállalkozni kezd. Véleményem szerint ez egy igencsak érzékeny téma. Sok a negatív vélemény ezzel kapcsolatban, nem is buzdítják erre az embert, főleg fiatalon. Ha ott is van valakiben a vágy, hogy vállalkozó legyen, jönnek a külső hatások, vélemények, amik meggátolják az embert abban, hogy elinduljon a maga útján (munkahelyi megjegyzések, rokonok visszahúzásai, belső félelmek.

Amikor én felmondtam a munkahelyemen, a főnököm azt mondta esélytelen, hogy én vállalkozóként sokáig kihúzzam, hamar rájövök hogy ez LEHETETLEN. Én ebből csak arra figyeltem, ahogy a kis belső hangom azt mondta, hogy DE IGEN, EZ AZ ÉN UTAM!

 

Mit jelent vállalkozni?

#A SZÉP OLDALA

  • Saját magadnak dolgozol
  • Nem más álmát valósítod meg, hanem a sajátodat
  • Te osztod be az idődet (döntési szabadság)

 

De jön a kérdés...HOL KEZDJEM EL?

  1. Gondold végig, mivel foglalkoznál szívesen?
  2. Mik az erősségeid?
  3. Ki tudsz-e tűnni a piacon?

 

Az ötlet jönni fog! Ha érzed magadban, hogy te nem egy alkalmazott típus vagy, akkor kezdj el gondolkodni, hogy mivel foglalkoznál szívesen. Keresd azokat a dolgokat, amik feltöltenek és motiválnak. Vedd körbe magad olyan emberekkel, akik inspirálnak.

 

#AMIT MÉG TUDNOD KELL

NEM LESZ KÖNNYŰ!

Küzdened kell saját magaddal, a démonjaiddal, a negatív hangocskákkal a fejedben.

  • Vajon elég ennyi tudás, ennyi tapasztalat, hogy elinduljak?
  • Lehet ki fognak nevetni az ismerőseim, barátaim.
  • Meg tudok állni a lábamon egymagam?
  • Hogy szerzek ügyfeleket?

 

Szerencsémre nagyon sok támogatom volt. Párom, szüleim, rokonaim, barátaim….Mikor édesapámnak elmondtam, hogy fel akarok mondani a munkahelyemen és egyéni vállalkozóként szeretnék tovább tevékenykedni mint webdesigner, csak annyit mondott hogy “Kösd fel a gatyát, nehéz menet lesz, de hajrá!”

 

Én miért kezdtem el és miért most?

  1. Azért is döntöttem úgy, hogy most kezdek bele a vállalkozói létbe, mert nincs gyerekem, kertes házam, kutyám (csak macskám!), akikről gondoskodnom kell. Most tehetem meg, nincs ilyen szempontból rajtam felelősség, extra extra nyomás.

  2. Több valós tapasztalatot tudok szerezni. Ha még mindig a korábbi munkahelyemen lennék egy multinál, valószínűleg még most is egy “Excel Droid” lennék, mert koromnál fogva többet nem bíznának rám, hiába van bennem több!

  3. Én már az egyetem mellett elkezdtem kóstolgatni, milyen megrendelésre elkészíteni egy honlapot. Ma már annyi minden elérhető számunkra az internetnek köszönhetően. Használd ki ezt te is, ne csak sorozatokat nézz!

 

Mielőtt belemennék további előnyökbe, azért én is látom, hogy ez egy stresszesebb forma. Nincsen fix fizetésem egy munkahelytől, nincs fixen 30 nap szabi….Bizonytalan. És ez az amitől a legtöbben félnek, pedig ha elengednék a félelmüket, milyen szuper dolgokat tudnának alkotni! Vannak olyan ismerőseim, akiknek van főállása és mellette vállalkoznak, hogyha az elég nagy lesz, majd akkor mondanak fel a munkahelyükön. Ez is egy opció!

 

Számomra a legnagyobb nehézség, hogy gyakran gyerekként kezelnek. Pedig 100%-ig alkalmas vagyok a projekt, feladat ellátására, de egy 54 éves cégvezető nem nekem fog adni megbízást, mert a gyerekével vagyok egyidős és épp így fog kezelni is.

 

De hidd el, meg lehet csinálni :)

Hogy ezt be is bizonyítsam elindítok egy interjú sorozatot! Olyan fiatal vállalkozókkal fogok interjúkat készíteni, akik elindultak egy saját ötlet irányába. És a  következő bejegyzésben megmutatom, hogy lehet betörni startupként az oktatás világába! :)

u.i. Ezzel a sorozattal nem az a szándékom, hogy bárkit is lebeszéljek az egyetemről vagy az állásáról! Az a célom, hogyha akár 1 emberben ott motoszkál, hogy vállakozzon, csak fél valamitől, annak így segíthessek és megadjam a kellő löketet!

süti beállítások módosítása